måndag 8 oktober 2012

Vatten, men vad vill jag egentligen?


VAD:
Vatten – en annorlunda värld.
Jag vill undersöka hur det är att skapa under vatten – göra en undervattenvärld, någonting annorlunda. Jag vill dyka in i vattenvälden som om det vore en naturlig miljö för en människa och för ting som inte borde finnas under vatten.

HUR:
Jag vill fotografera under vatten. Här ska jag använda mig själv som modell men också andra människor. Jag vill även skapa undervattenvärldar som jag sedan fotografera, samtidigt som jag vill experimentera med att fotografera vatten på olika sätt.

VARFÖR:
Jag tycker att vatten är ett intressant element att jobba med. Det är svårt att kontrollera hur saker och ting kommer bli när man fotografera under vatten. Jag väljer att fotografera då jag tycker att det är intressant och spännande, speciellt att fotografera i ett element som man inte brukar. Det blir inte som vanligt.  Vatten är ett alltid närvarade element, som är livsviktigt för oss människor och världen omkring oss, därför vill jag använda mig av detta element för att skapa någonting annorlunda.



Inspiration:
https://www.google.se/search?hl=en&q=underwaterpictures&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&biw=1680&bih=930&wrapid=tlif134968591072910&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=oZJyUPOSFeqi4gTto4DoBw#um=1&hl=en&tbm=isch&sa=X&ei=pJJyUP33K5KP4gSqnICIDw&spell=1&q=underwater+pictures&ved=0CEEQBSgA&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=be0640373ca52692&biw=1680&bih=930

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar