torsdag 25 oktober 2012

Funderingar kring undervattensfotografering...

...som tidigare nämt har det i början varit svårt att fota under vatten då det mer var slumpen som bestämde. Bilder blev bra och dålig, men nu i slutet av mitt prövande fungerar det mycket bättre. Det är inte längre slumpen som avgör, bilder blir som jag vill ha dem och kameran gör det jag vill att den ska göra. Utvecklingen jag har gått igenom som undervattensfotograf syns tydligt i bilderna.

Jag hade tänkt att fota mera, ska fota ting/objekt under vatten för att se hur det blir och om jag kan använda det senare. Jag har dock inte hunnit göra det än då jag låg med feber i sängen och inte orkade göra någonting. Det ska dock ske nu i helgen ska ut och fota :)

Jag måste även fundera vad jag vill berätta med mina fotografier.
Jag har så mycket att berätta, men det är svårt att välja en berättelse. Samtidigt som jag måste komma på hur jag vill berätta, vad ska jag göra med bilderna?
Jag har många idéer och ska experimentera/fundera om dessa fungerar eller inte. några idéer är:

* skriver ut foto i stor format
* göra en bildserie av några foton/ som poesi eller som teknikuppvisning
* göra en fotobok med olika kapite
* ett laminerat foto i stor glasbehållare osv

Jag har i nuläge inte bestämt mig än, inte heller om det ska finnas ljud som stödjer bilderna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar