tisdag 16 oktober 2012

lite reflektion


Undervattensfotografering är väldigt roligt, dock krävs det mycket övning för att få till det.
Kamerans slutare är trög vid vissa tillfällen och det behövs bra ljus, vilket det inte fanns i varmbadhuset där jag fotograferade igår. 
Då det var dåligt med ljus behövde jag använda kameras blixt och vara nära modellen eller objektet jag ville fotografera. Ljuset i taket gav reflektioner i vattnet som i vissa bilder tillförde dynamik och i vissa andra bilder förstörde bilden.

Bäst tycker jag att fotograferingar blir när det är skarpt, färgarna intensiva, när det finns fina bubblor som tillför till motivet och när det finns en spegling i vattenytan.

Som Ellinor säger använde jag mig av modellenars kroppar som form. Jag tycker att det blir mystiskt när det inte finns en huvud till exempel bara kroppen och en spegling i vattenytan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar